• Header 1
  • Header 2
  • Header 3
  • Header 4
  • Header 5

Sponsoren door de jaren

12 november 2020 om 08:43

Sponsoring: van Big Dutchman tot Allinq

Wielervereniging ’De IJsselstreek’ is vanaf de oprichting trendsetter op het gebied van sponsoring. In de zestiger jaren, zes jaren na de oprichting, werd een aantal amateurs (nu elite renners) van ’De IJsselstreek’ al in tenues gestoken door Big Dutchman, een aan de Bovenheigraaf in Wezep gevestigd Amerikaans bedrijf. Big Dutchman ontwikkelde en fabriceerde hoofdzakelijk voeder- en broedapparatuur voor de kippenbranche.
Renners die deel uit maakten van het team zijn onder anderen: Harm en Willem Holstege (Nunspeet), Albert Schroten (Epe), Dries van Wijhe (Oosterwolde), Cor Splinter (Epe) en Henk Scholten (Epe).


Begin zestiger jaren reed een aantal amateurs van ’De IJsselstreek’ in tenues van Big Dutchman, v.l.n.r.: Harm Holstege (Nunspeet), Albert Schroten (Epe), Cor Splinter (Epe), Henk Scholten (Epe), Dries van Wijhe (Oosterwolde) en Willem Holstege (Nunspeet).


Ook met de door de KNWU ingevoerde clubsponsoring was wielervereniging ’De IJsselstreek’ in 1979 één van de eerste clubs die de naam van sponsor ’De Meubelgigant’ met vestigingen in Groningen en Assen op de shirts had. In de zeventiger jaren groeide het meubelbedrijf van Johan Franke tot één van de grootste in het noorden van ons land met meerdere filialen. Franke heeft een onuitwisbare naam gemaakt. Door zijn jarenlange ervaring beschikt Johan Franke over een sterk internationaal netwerk en goede relaties in de meubelbranche.


De Meubelgigant met vestigingen in Groningen en Assen was begin tachtiger jaren clubsponsor van ’De IJsselstreek’

Na de clubsponsoring door De Meubelgigant was De IJsselstreek een groot aantal jaren ’sponsorloos’. Omdat veel andere wielerverenigingen wel een clubsponsor hadden -en daarmee aantrekkelijk waren voor de renners- was er een neerwaartse spiraal ontstaan. Mede door de financiële injecties van Golff Supermarkten en Beekhuizen-Hoekerd, alsook de betrokkenheid van de respectievelijke directeuren Van der Wal en Hoekerd, is er een positieve spiraal ontstaan.
Gevolgen: renners die blijven || komen || terugkeren || prestaties || positieve publiciteit || betere uitstraling van de club als geheel.

 
Allinq Group
In 2019 heeft Allinq ’De IJsselstreek’ omarmd. Allinq, gevestigd aan de Fahrenheitstraat 27-29 in Harderwijk, is onderdeel van de Allinq Group. Er staan ongeveer 2000 medewerkers op de payroll. Allinq is internationaal actief en heeft ook vestigingen in Duitsland en Denemarken. Allinq verzorgt het complete traject rond de aanleg van complexe telecominfrastructuur.



Allinq heeft een rijke geschiedenis die teruggaat tot 1962. Dan zien twee Harderwijkers hoe de PTT met man en macht werkt aan de infrastructuur van de Noordoostpolder. Met een graafmachine en een paar harde werkers melden ze zich bij het Nederlandse staatsbedrijf om hen te helpen met de grote klus. Dat was het begin van Aannemingsbedrijf A. Schuuring.

Inmiddels is dit aannemingsbedrijf uitgegroeid tot de Allinq Group met bijna 60 jaar ervaring. De aanpakkersmentaliteit is gebleven. Met een nuchtere kijk op de zaak blijft Allinq elke dag presteren. Voor hun klanten: eigenaren van informatie-infrastructuren. En natuurlijk voor hun eindklanten: consumenten. Niet voor niets blijft de structuur van Allinq de basis voor verdere groei en ontwikkeling.





Banner 2
Banner 8
Banner 13
Banner 14
Banner 15
Banner 16
Banner 17
Copyright © Wv De IJsselstreek 2024 - Gerealiseerd door NUGTR